Microsoft 365 har AI inbyggt som möjliggör förståelse, bearbetning och hantering av innehåll på ett smart och effektivt sätt.
Inte minst Copilot, en slags superassistent som underlättar arbetsdagen och snabbar upp arbete genom att förstå, hitta, sammanställa, förutsäga och generera innehåll baserat på kunskap i all dokumentation i Microsoft 365-miljön (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Teams och SharePoint).
Copilot kan även extrahera och sammanställa data från ett projekt för flera år sedan, vilket gör det möjligt att förbereda ett möte utan att behöva navigera genom en komplex mappstruktur.
En annan tillämpning av AI är automatisk organisering och klassificering av dokument/bilder med hjälp av SharePoint Premium.
Läs mer
Gör dig startklar för Microsoft Copilot
MetaShare underlättar för Copilot
MetaShare syftar till att göra det enklare att organisera dokument genom att använda metadata, vilket är information om dokumentet. MetaShare hjälper till att ordna och hantera samarbetsytor, som är platser där människor kan dela dokument (som SharePoint-sajter). Målet är att se till att rätt personer får tillgång till rätt dokument och innehåll. Det skapar också en ordnad struktur för vem som får tillgång till vilka dokument, vilket kallas behörighetsstruktur. Utöver detta hjälper MetaShare till att skapa goda arbetsvanor för hur organisationen strukturerar sitt innehåll.
MetaShare Orbit, hjälper organisationen att organisera sitt innehåll genom att bestämma vilka dokument som bör gallras eller arkiveras. Detta görs automatiskt baserat på regler som du sätter upp. Det betyder att du alltid kan vara säker på att ditt dokumentinnehåll är uppdaterat och relevant. Arkiverade dokument kan också enkelt undantas från Copilot.
Kontakta oss för hjälp med maximal användning av AI i Microsoft 365.